Minggu, 22 November 2015

Apakah Gauss dalam hal terapi magnet?

Apakah Gauss dalam hal terapi magnet?

Anda ingin tahu, jadi di sini anda berada.

1 Gauss = 1 Mx / cm2

Hanya bergurau, itu tidak bermakna apa-apa kepada saya sama ada, saya tidak seorang saintis.

Gauss berkaitan dengan keamatan medan magnet, atau sejauh mana medan magnet boleh mencapai.

Sebagai contoh jika anda meletakkan magnet di atas meja, ia adalah cara jauh dari magnet medan magnet akan mendekati, katakan seratus milimeter (4 inci) atau satu meter. (Sekitar 3 kaki)

Tetapi Gauss sahaja tidak akan menentukan kekuatan magnet. Ia termasuk beberapa faktor, satu makhluk jisim magnet, dan bahan yang ia dibuat daripada. Ia mungkin neodymium atau seramik atau besi.

Kedudukan Gauss A magnet, adalah kelajuan ia berfungsi dan mendalam ia akan menembusi dan juga ia adalah satu faktor, bahawa lebih besar jisim, semakin kuat medan magnet.

Untuk memberikan satu contoh Gauss digunakan setiap hari, magnet peti sejuk biasanya sekitar hanya 10 Gauss dan kekuatan untuk sebuah magnet perubatan dalam produk magnet boleh sekitar 900 Gauss. Bilangan magnet yang digunakan dalam produk yang bergantung kepada permohonan produk dan bagaimana besar produk ini. Sebagai contoh, anda boleh membeli anting-anting magnet, dengan hanya satu anting-anting yang mempunyai satu magnet 900 Gauss, atau sudut yang lain akan menjadi pad tilam magnet yang boleh mempunyai 350-400 magnet.

Itu semua sedikit teknikal tetapi ia bukan yang penting kerana produk terapi magnet akan mempunyai Gauss bekerja untuk anda oleh pengeluar. Tetapi sedar bahawa penilaian boleh ditulis secara berbeza yang boleh mengelirukan.

Saya akan cuba untuk membuat mudah bunyi ini; terdapat dua jenis penilaian untuk Gauss.

• Kedudukan Gauss Dalaman.

• Kedudukan Gauss Luar.

Hampir semua syarikat menggunakan penarafan luar ke atas produk mereka. Tetapi ada orang yang menggunakan dalaman. Dalaman hanya pendaraban 3.9 daripada Gauss luar. Jadi, jika magnet adalah 900 Gauss (luaran) maka anda boleh menggunakan pengiraan ini. 900 (luaran) Gauss X 3.9 = 3.510 (Dalaman) Gauss.

Kedua-dua ukuran adalah betul, tetapi orang yang tidak memahami ini akan berfikir satu magnet adalah lebih kuat dari yang lain.

Beberapa syarikat mengambil kesempatan ini, saya telah melihat Mattress Pad magnet diiklankan sebagai mempunyai 3,900 Gauss dan satu lagi oleh syarikat yang berbeza diiklankan sebagai 1000 Gauss. Seorang pelanggan mungkin berfikir bahawa 3,900 Gauss tilam adalah lebih baik kerana ia mempunyai bilangan yang lebih tinggi. Saya percaya ini sengaja menipu.

Saya rasa semua syarikat perlu menggunakan bacaan satu (Gauss luaran) untuk membuat ia mudah. Jika anda melihat beberapa yang berbunyi dalam beribu-ribu, kemudian gunakan pengiraan di atas untuk mencari yang Gauss luaran benar, atau hanya beralih kepada produk lain syarikat.

Berikut adalah beberapa maklumat lebih berguna tentang Gauss. Anda mungkin boleh menggunakannya dalam perkara remeh.

Gauss dilambangkan dengan menggunakan "G".

Gauss dinamakan sempena seorang ahli fizik dan ahli matematik Jerman Carl Frieddrich Gauss.

(1777-1855).

Satu Gauss ditakrifkan sebagai satu maxwell per sentimeter persegi.

1 Gauss = 1 Mx / cm2

Tidak ada komentar:

Posting Komentar