Senin, 23 November 2015

Mengapa Doktor kesuburan Sekarang Mengesyorkan Akupunktur

Mengapa Doktor kesuburan Sekarang Mengesyorkan Akupunktur

Perubatan tradisional Cina (TCM) termasuk akupunktur dan perubatan herba Cina. Ia telah berjaya dirawat kemandulan, sakit puan, faktor lelaki, dan banyak penyakit lain dan masalah kesihatan yang dihadapi oleh pasangan untuk 5000 tahun. Perubatan Barat seperti yang kita tahu ia adalah berusia lebih 200 tahun. Protokol TCM berbeza daripada prosedur yang digunakan di Barat ubat-tetapi penggunaannya menawarkan harapan untuk banyak untuk siapa perubatan Barat yang cuba untuk atau yang belum lagi membantu. Beberapa kajian membuktikan bahawa peluang anda untuk hamil, kehamilan dan membawa pulang kadar bayi meningkat apabila menggunakan akupunktur sama ada anda cuba secara semula jadi atau bersama dengan IUI atau IVF. Beberapa laporan menunjukkan kadar peningkatan yang 40-60% apabila digunakan serentak. Kemandulan yang tidak dapat dijelaskan meningkat dengan cepat untuk kedua-dua lelaki dan wanita. Manfaat akupuntur dalam merawat kemandulan telah terbukti penting dan ramai pasangan mendapat pertolongan lambat dalam perjalanan ini dengan meneroka TCM.

Jadi bagaimana ia berfungsi?

TCM merawat secara holistik, mengimbangi, menyuburkan dan menyokong sistem darah dan organ anda. Sistem badan yang seimbang adalah perlu bagi seorang lelaki untuk mempunyai yang mencukupi jumlah sperma, pergerakan dan morfologi dan bagi seorang wanita untuk membuat folikel baik, telur yang baik, lapisan rahim yang mencukupi dan untuk membantu mencegah keguguran. Badan kita menjadi "tidak segerak" dengan tekanan kronik, terlalu banyak pekerjaan, pemakanan miskin, penggunaan jangka panjang ubat-ubatan, pendedahan kepada toksin dan bahan kimia, merokok, penggunaan alkohol, dan lain-lain Badan anda adalah seperti "papan litar bersambung dengan otak anda." Hidup ini sibuk dan tekanan kepada kebanyakan kita ... jadi ia adalah mudah bagi badan kita untuk "menutup" dan menjadi tidak seimbang. Ia adalah seperti beberapa suis pada "papan litar" kami telah dimatikan mewujudkan tersumbat menyebabkan ketidakseimbangan fizikal atau emosi. TCM mengembalikan keseimbangan dan darah aliran dan membuka "papan litar" kita supaya fungsi badan yang lebih baik tanpa tekanan atau tekanan. Badan dan endokrin sistem berasa selamat dan dalam keadaan yang lebih baik untuk hamil, membawa dan menyampaikan!

TCM membolehkan badan anda berfungsi dengan lebih cekap dan optimum dan boleh:

• Meningkatkan dan menyokong sistem imun anda.
• Mengurangkan tekanan, kebimbangan, insomnia, keletihan dan bimbang.
• Mewujudkan lebih tenang dan lebih "mendalam" perasaan.
• Mengurangkan kesan toksik ubat-ubatan.
• Mengawal kitaran haid.
• Membantu menormalkan hormon pembiakan.
• Menggalakkan tamparan darah ke rahim dan ovari.
• Meningkatkan fungsi ovari yang termasuk folikel dan telur kuantiti dan kualiti.
• Mengurangkan pengecutan rahim selepas IVF membantu implantasi.
• Mengurangkan keguguran keguguran dan berulang (RPL).
• Membantu dalam penebalan lapisan rahim.
• Meningkatkan jumlah sperma, pergerakan dan morfologi.

Adakah ia menyakitkan?
No, akupunktur adalah protokol yang sangat lembut dan santai! Jarum adalah -hairline sangat nipis. Anda mungkin merasa secubit kecil atau apa-apa. Ia adalah selamat dengan kesan sampingan yang sedikit atau tiada langsung. Malah, pengamal TCM merawat kanak-kanak. Wanita boleh dirawat sepanjang jalan melalui kehamilan dalam kes-kes yang berisiko tinggi, atau untuk menangani kesan loya, keletihan, sakit kepala, bengkak, sakit belakang, dan lain-lain

Apa yang boleh saya jangkakan pada lawatan pertama saya?

Ahli akupunktur akan memeriksa sejarah perubatan anda dan membincangkan tanda-tanda dan gejala-gejala anda. Mereka melihat lidah anda dan memeriksa nadi anda dan menerangkan bagaimana mereka terbaik boleh membantu anda berdasarkan gejala dan matlamat kesuburan anda. Pemakanan, diet dan gaya hidup juga bahagian penting untuk menjadi hamil dan dibincangkan. Dia akan menerangkan pelan rawatan yang sesuai untuk anda. Pengamal TCM bekerjasama rapat dengan pakar kesuburan dan adalah satu bahagian penting dalam kitaran IUI atau IVF.

Jika anda mempunyai kemandulan yang tidak dapat dijelaskan, isu-isu faktor lelaki, cuba secara semula jadi atau mempunyai tindak balas yang miskin untuk IVF tidak digalakkan - konsepsi, kehamilan dan penghantaran adalah perjalanan dan TCM adalah di sini untuk membantu antara satu sama dan setiap orang daripada anda berjaya.

"Dia, yang telah kesihatan, mempunyai harapan, dan orang yang mempunyai harapan, mempunyai segala-galanya." Peribahasa --Chinese

Tidak ada komentar:

Posting Komentar