Senin, 23 November 2015

Hiperhidrosis Deodoran - Cara paling mudah untuk Kurangkan Berpeluh

Hiperhidrosis Deodoran - Cara paling mudah untuk Kurangkan Berpeluh

Apa yang paling berkesan dan salah satu penyelesaian rawatan moden untuk hiperhidrosis? ia benar-benar suntikan Botox? Iontophoresis? Pembedahan ETS? Atau antiperspirants? Bagaimana pula deodoran? Adakah mereka menghalang berpeluh juga? Apa perbezaannya?

Pada masa kini, terdapat banyak produk yang ada, yang menjadikan ia lebih sukar untuk memilih hanya satu. Bagi orang-orang yang mengalami keadaan ini, yang mempunyai banyak produk untuk dipilih boleh membuat mereka keliru. Jangan hanya mencari produk yang baik-baik saja dan berfungsi dengan baik, anda perlu memilih sesuatu yang benar-benar berkesan. Sesuatu yang mengandungi beberapa komponen cukup aktif dan kuat. Jangan hanya merebut sesuatu dari rak. Cuba dan membaca tentang produk dan kandungannya.

Perkara pertama yang anda perlu tahu adalah perbezaan utama antiperspirants dari deodoran. Tugas atau fungsi deodoran hiperhidrosis adalah untuk menghapuskan bau busuk peluh. Ini tidak menghapuskan salah satu aspek yang memalukan berpeluh, namun ia tidak semestinya berhenti berpeluh. Malah, kebanyakan deodoran mengandungi alkohol, yang merangsang atau mencetuskan badan berpeluh.

Antiperspirants sebenarnya lebih berkesan dalam mengurangkan jumlah peluh yang sedang dikeluarkan oleh badan. Terdapat banyak jenis antiperspirants boleh didapati di pasaran. Ia sama ada boleh menjadi semburan, serbuk, losyen, krim atau gel bentuk antiperspirant. Kesemua bentuk ini mengandungi bahan aktif yang dikenali sebagai aluminium klorida. Sebatian kimia, garam logam, berfungsi sebagai penghalang peluh. Garam aluminium menyebabkan sel dalam kelenjar peluh membengkak dengan air, yang kemudiannya perasan saluran ditutup, tidak membenarkan peluh untuk melarikan diri. Kebanyakan antiperspirants juga hiperhidrosis deodoran, jadi ketiak berpeluh dan busuk sudah tiada.

Sejauh mana keberkesanan antiperspirants ini? Adakah mereka benar-benar berkesan dan juga pilihan rawatan lain? Adakah kerja antiperspirant / hiperhidrosis deodoran? Produk-produk ini biasanya rakyat ubat rawatan pertama dengan hiperhidrosis berlari. Mereka adalah cara yang mudah dan boleh diakses untuk berhenti berpeluh, tetapi keberkesanannya juga bergantung kepada keterukan keadaan. Produk-produk ini bekerja terbaik untuk ketiak, tetapi boleh membuktikan untuk menjadi terlalu keras untuk digunakan pada muka dan ia tidak benar-benar pilihan yang baik untuk digunakan untuk peluh berlebihan di tapak tangan dan kaki.

Walaupun terdapat antiperspirants yang bekerja bagi sesetengah orang, ada yang mencari lebih produk kaunter tidak berkesan. Orang-orang ini boleh meminta preskripsi daripada doktor mereka pada produk yang mengandungi dos yang lebih kukuh sebanyak bahan aktif.

Mana-mana produk yang anda gunakan, kesan itu hanya sementara dan kekal lama, tidak seperti kaedah kekal. Antiperspirants perlu digunakan secara berkala. Keputusan dan kesan juga akan berbeza-beza bergantung kepada bagaimana anda menggunakannya dan pada berapa kali anda menggunakannya. Antiperspirants bekerja terbaik apabila ia digunakan dua kali sehari. Ada yang mengatakan ini bekerja lebih baik pada waktu malam berbanding pada waktu pagi, manakala yang lain mengatakan sebaliknya. Kesan daripada produk-produk ini hanya akan bergantung kepada anda dan badan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar